Nog eens woensdag - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Cathien Steen - WaarBenJij.nu Nog eens woensdag - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Cathien Steen - WaarBenJij.nu

Nog eens woensdag

Door: Cathien

Blijf op de hoogte en volg Cathien

14 Mei 2014 | Nederland, Vlieland

Vandaag was een stralende dag om het eiland rond te fietsen, dat hebben we dus maar gedaan. Afgesloten met een heerlijk gevulde Chili. Nu is het hele schip reisklaar. Alles is gestouwd om morgen vroeg weg te kunnen gaan. Om 03.00zal de wekker aflopen en een kwartier later zullen we afvaren. We willen in 24uur naar Helgoland varen, non-stop. We zijn ingedeeld in shifts en ik heb ge gemeld voor de hondenwacht, ik wil het weer langzaamaan licht zien worden boven het wad. Wat een kans!

Het schip ligt als een donkerbruin werkpaarden te wachten op vertrek, ze zal ons trouw door de golven brengen. Heel betrouwbaar, soms gooit ze de kop wat in de wind, maar ze kan heel wat aan sterk en stoer als ze is.

• 15 Mei 2014 - 13:36

Gert Van Essen:

Cathien, stoere zeemeermin, hoe weersta je de deining? Gert

• 16 Mei 2014 - 09:25

Ina Hup:

Super Cathien. Wat leuk dat je dit doet.
    Geniet van je reis heel veel plezier met z'n allen daar.
    Ik volg je.

Cathien

Met deze middeleeuwse Kogge (replica van een schip uit 1339) zeil ik mee naar Lübeck. Ik zal één van de 9 bemanningsleden zijn. Ik verheug me op de reis en verwacht dat het een avontuur zal worden. Daarom wil ik mijn vrienden laten meegenieten via deze blog.

Actief sinds 01 Mei 2014