Morgen gebeurt het..... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Cathien Steen - WaarBenJij.nu Morgen gebeurt het..... - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Cathien Steen - WaarBenJij.nu

Morgen gebeurt het.....

Door: Cathien

Blijf op de hoogte en volg Cathien

11 Mei 2014 | Nederland, Kampen

Morgen om zeven uur in de ochtend meld ik mij aan boord. Dan leggen we de laatste hand aan de overdracht en leer ik hopelijk hoe het licht aan en uit gaat. Dat bedoel ik letterlijk. Er is nog zoveel te leren. We zeilen met 9 mensen, en ik ben op de heenreis de enige vrouw. Ik hoop dat dat niet betekent dat ik voornamelijk koffie zet en eten kook. De regel is dat iedereen hetzelfde werk doen, zowel boven aan dek, als beneden in het kombuis. En ook in het kombuis moet ik nog alles leren vinden.

Nogmaals de bagage checken en dan: aan boord.

Cathien

Met deze middeleeuwse Kogge (replica van een schip uit 1339) zeil ik mee naar Lübeck. Ik zal één van de 9 bemanningsleden zijn. Ik verheug me op de reis en verwacht dat het een avontuur zal worden. Daarom wil ik mijn vrienden laten meegenieten via deze blog.

Actief sinds 01 Mei 2014